MUSIKK
Musikken skal medbringes på CD, mobil o.l.
På fredagen før konkurransen (24.mars) kl. 19 åpner vi for lyd-sjekk i konkurransesalen.
Alle lag må ha en musikkstyrer. Musikkstyrer kommer til lyd-tekniker 3 lag før sitt lag skal på. Der vil de få muligheten til å teste og høre igjennom musikken med headset. Deretter vil musikkstyrer ta med musikkenheten og gi til lyd-tekniker som vil spille av denne da gitt lag skal konkurrere.
Husk: Dersom man bruker mobil, MÅ denne settes på flymodus! Ha alltid med backup.
OPPVARMING
Det vil i år bli 8 min oppvarming per lag. Laget skal først akkrediteres og gjennom piercing-sjekk. Her må laget stå oppstilt i alfabetisk rekkefølge klar med pass! Trener/lagleder må deretter samle inn pass og akkrediteringsbånd.
Cheer: Det vil være et område der man kan varme opp/tøye rett innenfor akkreditering. Det vil også være et par mattelengder hvor man kan varme opp enkelt-elementer, men vi ber om at man her viser god sportsånd og lar alle lag slippe til. Etter kort tid får man komme inn i oppvarmingsteltet. Der er det 2 matter: hvert lag får 4 min på matte uten musikk og 4 min på matte med musikk. Ta med CD eller mobil for avspilling her inne også. NB: dette kan ikke være samme som skal avspilles under konkurransen.
Dance: Oppvarming for Dance vil foregå i området like etter akkreditering. Her får hver lag anledning til å varme opp i 8 minutter med musikk. Ta med CD eller mobil for avspilling her inne også. NB: dette kan ikke være samme som skal avspilles under konkurransen.
Deretter blir man ført til konkurranseområdet. Det vil bli et kort opphold før man skal ut på matta.
ALLE LAG HAR KUN 20 SEK FRA DE GÅR PÅ MATTA TIL RUTINEN MÅ BEGYNNE, OG 20 SEK FRA RUTINEN ER SLUTT TIL LAGET MÅ VÆRE AV MATTEN!
OPPVISNINGSLAG
Peewee og mini skal ikke akkrediteres på samme måte som andre utøvere og trenger dermed ikke pass. De skal imidlertid gjennom piercing/smykkesjekk og vil bli bedt om å fjerne piercings/smykker på linje med konkurranseutøverne. Klubbene har totalt 5 minutter peewee-oppvisning uavhengig av hvor mange lag man har påmeldt. Samme regler gjelder for musikk som ved konkurranselag (se over).
STREAMING
Det vil i år være mulig å se igjennom rutinen sin etter endt konkurranse. Laget blir losjet igjennom dette etter gjennomført show.
REGELVERK
I NM 2015 vil det konkurreres etter ECU sitt gjeldende regelverk og scoresheets for 2015, både i cheerleading og cheerdance. Regelverket finnes på NAIFs nettside her.
Det er norske tilpasninger til ECU-reglementet, blant annet på aldersinndeling og deltagelse i de ulike kategoriene. De norske tilpasningene er publisert på samme webside.
NAIF oppfordrer alle trenere til å lese regelverket svært nøye, og komme med spørsmål i forkant av mesterskapet. Spørsmål rettes til forbundets regelkomité på mail: rules@naifcheer.no
Har dere sendt inn kommentatorinformasjon til Tv2?
Hvis ikke GJØR DET!
Svar på disse punktene og send det på mail til nm@naifcheer.no:
– Klubbnavn
– Lagnavn
– Antall utøvere på laget /alder på utøvere
– Antall utøvere på laget som stilte på NM i fjor (nytt eller erfarent lag?)
– Plassering på NM i fjor
– Plassering på Norwegian open i høst
– Mål for NM 2016
– Gleder seg mest til i rutinen
– Gruer seg mest til i rutinen
– Utfordringer i NM-oppkjøringen (vi nevner ingen alvorlige skader på tv, så vi tenker andre typer utfordringer)
– En spesiell historie om laget/noen på laget
HUSK:
Har alle utøvere betalt lisens? Har alle pass? Har alle utenlandske utøvere levert bostedsattest?